BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Friday, March 2, 2012

ohlala instinct.!

salam alaykum.
kaifa haluk.?qalb.?moga dalam keadaan sihat laa..tpy bagi yang sakit tu..kifarah penghapus dosa..

instinct.mungkin lebih kita faham sebagai kata hati untuk sesuatu perkara yang bakal berlaku atau telah berlaku. dialog ni berlaku di depan aku.

"mak rasa mesin urut yang din beli tu da tak boleh guna lagi walaupun mak tak penah guna lagi".
ni.tok de saya yang cakap.masa dia bilang ni.rumah dia da memang rentung habis.satu barang pon tak boleh nak selamatkan lagi.tapi dia tak tau rumah dia terbakar sebab dia admited dekat wad sebab semput. semua macam kesian bila dia cakap macam tu.sebab perkara tu betul2 berlaku.mesin urut tu da tak wujud.

"alang-alang buat tahlil ni,buatkan untuk nama aku sekali la"
mase ni.hm.adik arwah suami mak cik saya yang cakap.semua ketawa mase dengar dia cakap.kelakar la.umur panjang macam diminta2 pulak.kebetulan mase tu memang ada tahlil untuk arwah my uncle.selang seminggu kot.dapat call.cakap dia di jemput Illahi.sungguh.terkejut la.tak sangke kate-kate dia bawak full meaning.

bila difikir balik.ALLAH tunjuk sesuatu tu melalui macam-macam cara.mungkin ada yang perasan.mungkin ada yang tak.mase arwah tok saya nak pergi buat selama-lamanya.saya cakap dengan mak.'rase sayu la nak balik rumah'.'eh.kaki tok ni awat macam tunduk je'.saya ingat tu sekadar perasaan yang melayang bukan-bukan.rupenya ALLAH bagi signal yang tok nak pergi masa saya nak trial SPM. huh.dugaan.~.


 para nabi pun dibagi tanda oleh YANG MAHA KUASA tentang sesuatu perkara.
 'Dia (Zakaria) berkata,"Ya Tuhanku berilah aku sesuatu tanda"ALLAH berfirman "tandamu ialah engkau tidak dapat bercakap-cakap dengan manusia selama tiga malam, padahal engkau sihat".
                                                                                                                                   surah Maryam 19:10

tanda yang ALLAH bagi mungkin ada tujuan.
 'dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka sesuatu pahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), ALLAH jualah Yang mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.'                                                                                                surah Al-Baqarah 2:216

niat entry ni nak hilangkan gemuruh jiwa cuak di dada.sebab result SPM 22nd march ni.sebab alhamdulillah buat masa ni.saya belum mengalami instinct tentang result.hopefully.mumtaz la ye.insya-ALLAH.doakan eak buat diri teman ni.nanti saya payback.hee~

p/s:kekecelaruan jiwa membuatkan langkah ku meminta tanda dari Yang Esa sebagai pengubat hati yang dilanda OMBAK MENGGANAS.bukan ombak rindu tau.
 
 
 

3 comments:

aku HaniAsyira said...

semoga mumtaz lah yea lam spm dik.. =)

srikandi umar said...

trimas yup kak hani.

.:Insyirah:. said...

salam ukhwah dik..
bit taufiq wan najah utk result yg akan keluar esok lusa ni..insya Allah..kita sama2 doa ya..:-)