BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Sunday, May 1, 2011

lerners are leaders..?

salam..
 iman..?islam..?alhamdulillah..suatu nikmat yang paling berharga dalam diri setiap muslim yang merasakan dirinya hamba..

learners-pelajar..leaders-pemimpin..
siapa yang belajar memang dia pemimpin..mula2 dulu saya tak percaya..da lama lepas tu baru saya faham..pelajar adalah pemimpin..layak ke saya jadi pemimpin..?tepuk dada tanya selera iman..

pemimpin yang adil..pemimpin yang mampu mentadbir..tapi saya nak pimpin sape..?

'Dan sesungguhnya telah Kami muliakan anak-anak Adam, Kami angkut mereka di daratan dan di lautan, Kami beri mereka rezeki dari yang baik-baik dan Kami lebihkan mereka dengan kelebihan yang sempurna atas kebanyakan makhluk yang telah Kami ciptakan' (surah al-isra':70)

sekurang-kurangnya..saya tak perlu orang bawahan yang harus dipimpin kerana SAYA ADALAH PEMIMPIN kepada DIRI SAYA SENDIRI..saya adalah raja yang mentadbir hati menuju ke arah ALLAH..
saya nak kongsi cerita tentang Nasirrudin seorang Sufi 
Beliau memasuki ke sebuah perkampungan,seluruh kampung mengalu-alukannya..

'selamat datang ulama.ajarkan kami..ajarkan kami..'
'mengapa kamu semua merasakan aku orang alim?'
'kerana serban dan jubah yang tuan pakai.'
Nasirudin pun membuka serbannya dan dipakaikan ke kepala keldai yang ditunggang nya.
'nah,sekarang kamu semua belajar daripada keldaiku..dia alim sekarang kerana memakai serban yang besar.'

-dipetik daripada buku 'Nota Hati Seorang Lelaki.ustaz Pahrol Juoi-

biarlah kita dipandang atas kepimpinan bukan kerana luaran fizikal yang mampu menipu..



i'm de king of my self..?




0 comments: