BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Saturday, March 31, 2012

kawen.?

salam alayk
how's iman.insyaALLAH.always protected by HIM.amiin

tajuk entry nikah bukan sebab saya da nak nikah..oh no no..sebab saya rasa..ramai sahabat-sahabat saya yang merancang-rancang untuk membina masjid yang sememangnya indah..tetapi sekiranya masjid tersebut di kelilingi dengan bunga-bunga cinta kepadaNYA laa.insyaALLAH.
tetibe nak post ni sebab hari tu.mak cakap.
'kalau da ad yang berkenan di hati.cakap.nikah gantung.senang.'
dush..dush..dush..terasa macam kena hempap dengan M16 tiga kali..haih.mak da excited nak ad menantu la tu..haha..
ok.the rest is folded in the memory land.
hakikatnya.saya suka tengok orang bahagia.tapi saya risau kalau bahagia hanyalah illusi yang dicipta oleh syaitan.haha.sebagai seorang gadis aka perempuan aka young and beautiful lady *ceh,masuk lif tekan sendiri*.saya takut untuk perkara ni.sebab pengaruh tv.NANNY 911..fuhh.reality of life.bagi yang xpenah nonton.on ntv7 pkul 10a.m. isnin sampai jumaat..tapy ni english style. mempunyai anak yang dianggap sebagai anugerah Tuhan yang membawa rezeki tetapi.dalam siaran ni.subhanALLAH.peh nakal sungguh anak2 married couple.sampai mereka cakap."menyesal ada anak.kalau tahu perangai anak macam ni"

kita sebagai anak.mesti tachingkan kalau ibu atau ayah atau both cakap camtu.tapi style Nanny tu.salute.sebab segala keburukan perangai anak bukan kerana salah anak..tapi kerana ibu bapa,. macam hadis nabi
'anak itu dilahirkan suci seperti kain putih.ibu bapalah yang mencorakkan anak-anak itu samada menjadi yahudi,nasrani ataupun yahudi'..

especially buat miss aliz.anda rasakan kehidupan selepas nikah itu indah.hakikatnya.pandai2 sendiri laa.hee~sebab anda selalu bicara tentang nikah gantung aka nikah khitbah.teruskan niat anda seandainya anda sungguh2 menuju ke arah itu.gambatte.haha~

post ni kredit kepada saya,anda dan mereka
*tapi lebih kepada reminder to diri sendiri laa*.

tapi jangan risau untuk bernikah tau.sebab ni persersi saya.,yg penting positifkan minda anda kerana pernikahan itu indah..haha.
*macam gedik sungguh je*padahal lame lagi nak melangkah ke dunia tu.haha.

p/s:bagi yg anggp post ni..macam sala.tolong betulkan tau..sebab saya ni lemah dan jahil. ^_*

2 comments:

Anonymous said...

fact 1 : saya setuju marriage bukan hanya sebuah ikatan, ia membawa berlori2 tanggungjawab bersamanya,, yang mana pada aq lah kan kene sipakan diri dari pelbagai aspek, nak jadi "baik" dulu,, nak jadi individu muslim yang betul2 follow segala benda yang ALLAH suruh tinggal yang DIa larang..nak kukuhkan cinta pada ALLAH & RASULULLAH b4 yang lain2, Astaghfirullahalazim,serius bukan mudah,, ALLAHUAKBAR!!

FACT 2 : jodoh kita dah ada,, dengan sapa or bila tiba itu yang kita tak tau,, sooner or later insyaALLAH akan tiba.. nak tunggu saat tuh jangan sia2 kan ,, cbe jadi the better one,, insyaALLAH..

p/s: ingatan buat diri ini sebenarnya,, jom mujahadah dengan diri ,,, sama2 cari redha DIA , insyaALLAH.. (=

pnjang dah pulak..

hawaliza zainal said...

mai????aish,,,,,,aku kan suka imaginasi,,ap2 pon tu semua berangan je lbih hehehhehe,,,,thanks mai,,