BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Saturday, January 1, 2011

1st en3 2011

salam alaik..
1 hb jan..besday mak dan abah..seriously..ak sedih..mak..abah..bila usia mningkat..mean..
umur semakin pendek..ak tak nak kehilangan tiang utama..

aku duduk sendirian di kamarku..menangis kesepian kernaMu..2011..spm..mampu ke ak..?
nak berjaya..ak sekadar hamba yang kerdil..layak ke nak jadi khalifah..?ak takut..sgt takut..
azab ALLAH sgt lah pedih..tanggungjawab..?amanah..?jadi senior untuk adik junior..ak
takut ak tak mampu untuk jadi senior yang betanggungjawab,,yang mampu menggalas amanah yang mak bapak junior bagi..ak takut semuanya..tapi layak ke ak nak minta pada Allah..hamba yang penuh hina..dosa..ALLAH nak dgar ke..?ni la yang terlintas mse touching nak kne balik ostel..bila ingat janji ALLAH..

'berdoalah pada tuhanmu dengan rendah hati dan suara yang lembut.Sungguh,Dia tidak menyukai orang yang melampui batas'
(surah al a'raf:ayt 55)

hati tenang..doa byk2..manusia memang mudah lupa..lupa pada nikmat yang ALLAH da bagi slame ni..ALLAH bgi nkmat udara..rezeki..da yg paling untung,,nikamat iman..ak selalu leka..
tak sedar ALLAH is always around me..sedangkan..ALLAH tak pernah lupa nak melihat kita,,mendengar setiap butir bicara dan menilai setiap amal kite..

*manusia sering mengeluh kenapa ALLAH tak makbulkan doa kita sedangkan separuh mati kita usaha..buat yang terbaik..bertawakal..sedangkan ALLAH tidak mahu memakbulkan doa kita yang penuh dengan pengharapan sebab jika ALLAH makbulkan doa kita..ALLAH bakal merindui sura rintihan dari hambaNya yang soleh..

p/s:qoute ni..seorg sahabat bagi untuk ak tak give up..suruh ak selalu doa untuk kejayaan..sbb tanpe qoute ni..mgkin ak hye lah insan yang tak layak untuk dihargai..

0 comments: