BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Monday, December 20, 2010

mampukah hawa..?

salam alaik..
*dengan nama ALLAH yang sentiasa memberi kan kehidupan dan nyawa ini kepada hambanya*

ujian dalam kehidupan silih berganti.kita sendiri tahu segala dalam perancangan ALLAH.
dan ALLAH berfirman bahawa Dia takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu yang mengubahnya sendiri.Sunnatullah atau pun aturan ALLAH.sume makhluk patuh dgn sunnatullah,,tpi kita manusia..patuh ke..?(da lari tajuk)

hawa..insan yang diciptakan oleh ALLAH dari tulang rusuk nabi adam..seorang yang lembut hati..pernah dulu..terlintas kat hati..mse zmn jahiliyah diri ni..ala..if ak couple ngan dia kan..
mungkin boleh jadikan dia seorg yang baik..taat kpd guru..bla..bla..bla..Alhamdulillah..
ALLAH jge hati ini daripada perangkap syaitan.konon je..nak ubah orang..padahal.mse tu terlalu jahil..tapi kne igt..niat tak menghalalkan cara..hawa mampu untuk membawa kemanisan kejayaan kepada adam..kenapa..?tak percaya..

cth:Amirul Mukminin,Nabi Muhammad s.a.w.setiap ujian daripada kaum quraisy mekah junjungan dapat bersabar..kerana ada nya Khadijah..terlalu besar pengorbanan saidatina khadijah untuk menjadikan nabi sabar dengan dugaan.,kalau zaman sekarang..wallahualam..

tpi bagi hawa yang dah di iktiraf,,insyaALLAH..ALLAH akan permudahkan..kerana disebalik kejayaan seorang adam..ada kaum hawa yang menyokong nya..tak kira la..ibu..nenek..isteri..kakak..dll..

diakhiri dgn tasbih kafarah..

0 comments: