BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Wednesday, November 3, 2010

kesedihan melanda jiwa!!!

salam..
“Hai orang-orang yang beriman bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (diperbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beruntung.” (QS Al Imran 200).

Semoga apa yang dilalui menjadi jihad..terlalu sakit untuk menerima kematian dua org yg tersyg dlm mse yg tedkt.. AL-FATIHAH..

mse kat rumah arwah..sy tekejut sgt,,sume anak dye yg ta penah knal.balik..mcam ta percye..
ALHAMDULILLAH..semua nya atas ketentuan Illahi..yang myedihkan..ramai yg dtg untuk melawat jenazah..(mse ni sy da memg sebak abis la)..sume cerita tentang DUNIAWI.. ne zikrullah yang mngiringi mayat..??sy bisik kat ibu(mse tu ibu bual an macik)..'jgn bual je,,byak kan doa untuk tok busu'..ibu terus diam..hm..pastu memcm fesyen pakaian..
ingat ni peragaan fesyen ke..tutup aurat la..tolonglah..nanti kite mati mcm ne..? tak twu la..
ad jugak yg senyap..tpy rupenye main fon kat dlm purse,,mse tu rse mcm nak balik la..
ta snggup..tpy..pk laz nak jmpe mke tok busu..stay la kat situ...


Dari Anas berkata, Rasulullah S.A.W. bersabda, janganlah seseorang menangan-angankan kematian karena musibah yang menimpanya, jikalah dia harus menginginkan, maka katakanlah, “Ya Allah hidupkanlah aku jika kehidupan itu lebih baik bagiku dan matikanlah aku jika kematian itu lebih baik bagiku”

tu je nak wat iktibar tuk semua..sume manusia akan mati..
juz kite ta twu ble mse ny..berdoalah yang terbaik untuk simati dan yang masih hidup agar sentiasa di jalan yang benar.._salam hadid_


0 comments: